امواج الکترومغناطیس و بیماری پارکینسون

امواج الکترومغناطیس و بیماری پارکینسون

امواج الکترومغناطیس جز دسته عوامل موثر غیرژنتیکی بر بروز بیماری پارکینسون هستند.
امواج الکترومغناطیس دارای انرژی کافی برای جدا کردن الکترون از اتم ها و مولکول ها می باشند و بسته به مقدار جذب شده آسیب های متفاوتی به بافت بدن موجودات زنده وارد می کنند.

امواج الکترومغناطیس و بیماری پارکینسون

امواج الکترومغناطیس با تابش یونیزاند  دارای انرژی کافی برای جدا کردن الکترون از اتم ها و مولکول ها می باشند که بسته به مقدار جذب شده آسیب های متفاوتی به بافت بدن موجودات زنده وارد می کنند.

از طرفی تابش های غیر یونیزان دارای فرکانس پایین هستند و انرژی کافی برای جداکردن الکترون ها را ندارند که همین امر موجب آسیب مستقیم به DNA می شود.

امواج الکترومغناطیس و بارزترین منابع تولیدی آن ها

امواج الکترومغناطیس با فرکانس پایین در اطراف ما از منابع متعددی ساطع می شود. در طول چند دهه ی اخیر انتشار امواج الکترومغناطیس و منابع تولیدی آن ها مانند امواج رادیویی بشدت رو به افزایش بوده است. با افزایش منابع، نگرانی مردم برای حفظ سلامتی خود در برابر امواج الکترمغناطیس نیز افزایش داشته است.

فرکانس های منتشر شده از تلویزیون، موبایل، لپ تاپ، تلفن های بی سیم، Wi-Fi و … روزانه در اطراف ما به طور فراوان وجود دارند.

عملکرد نورون های مغزی

هنگام صحبت کردن با موبایل امواج الکترومغناطیس از فاصله ای بسیار نزدیک به سلول های مغزی می رسند و همان طور که می دانید نورون های موجود در مغز  که وظیفه ی انتقال فعالیت های عصبی را به عهده دارند، در معرض امواج الکترومغناطیس  تابیده شده از این منابع قرار می گیرند.  

امواج الکترومغناطیس جز دسته عوامل موثر غیرژنتیکی بر بروز بیماری پارکینسون هستند.  بیماری پارکینسون (PD) حاصل تحلیل رفتن سلول های عصبی مغزی است.

در حال حاضر 4 تا 6 میلیون نفر در سراسر جهان از این بیماری رنج می برند که حدود 1میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا هستند.

پارکینسون

چهار علائم اولیه پارکینسون لرزش در دست ها، بازوها، پاها، فک و صورت می باشد. در ادامه سفتی اندام های بدن و برادیکنزی (نوعی عارضه در اندام های بدن که انسان اختیار حرکتی خود را از دست می دهد) و کند شدن حرکات بدن نیز است. با پیشرفت این علائم بیماران قدرت راه رفتن، صحبت کردن و انجام کارهای ساده را از دست می دهند.

اختلال در عملکرد دوپامین و پارکینسون

موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته ی مغزی به اطلاع می رساند که پارکینسون حاصل از اختلالات سیستم حرکتی ناشی از سلول های تولید کننده ی " دوپامین" است.

پیش ساز دوپامین در مغز و کلیه است. دوپامین نقش بسیار حیاتی را برای بدن و مغز ایفا می کند. نقش اصلی این ماده در مغز پیام رسانی عصبی و در خون نقش هورمونی دارد. دوپامین به صورت عمده در وزیکول های نورون های دوپامینرژیک و همچنین در غدد آدرنال ذخیره می شود.

امواج الکترومغناطیس با فرکانس 3 هرتز قدرت توقف بیان پروتئین در سلول های انسان دارند.  دوپامین در کنترل دستگاه حرکتی نقش مهمی ایفا می کند که با از بین رفتن نورون های دوپامینرژیک پارکینسون پدیدار می شود.

تحقیقات بولکای و همکارانش در سال 2004 نشان داد اختلال در دوپامین ناشی از اختلال عملکرد غدد عصبی و لنفاوی است. درمان اولیه پارکینسون استفاده از داروهایی است که سطح دوپامین مغز را افزایش می دهد.  

شرکت دانش بنیان سلامت سینا با ارائه ی محصولات متفاوت با عملکردی مشابه در برابر آلودگی های امواج الکترومغناطیس مانند منسوجات ضد امواج الکترومغناطیس، رنگ ضد امواج، پرده و پشه بند ضد امواج الکترومغناطیس، کاور وای فای، کاغذ دیواری ضد امواج و… برای جلوگیری از آسیب های وارد شده از امواج الکترومغناطیس در ایران فعالیت دارد.

 

منابع:

https://fa.wikipedia.org/wiki/%https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D9%88%D

Dogris, Nicholas J. "The Effect of Neurofield Pulsed EMF on Parkinson's Disease Symptoms and QEEG." Journal of Neurotherapy 16.1 (2012): 53-59

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد