امواج مضر موبایل

امواج مضر موبایل

امواج مضر موبایل به دلیل افزایش کاربران متقاضی آن به شدت رو به افزایش است. از همین رو شرکت سلامت سینا توصیه های ایمنی را درباره این موضوع ارائه داده است.

 

امواج مضر موبایل

می خواهیم امواج مضر موبایل را در این جا بررسی کنیم، با ما همراه باشید.

 ما هر روز در دریایی از امواج الکترومغناطیس(EMR)  انتشار یافته از لوازم الکتریکی، خطوط برق، سیم کشی ساختمان ها و تجهیزاتی الکترونیکی دیگر که به عنوان بخشی از زندگی مدرن هستند، شنا می کنیم. از ماشین ظرفشویی، مایکروویو در آشپزخانه، رادیو و ساعت دیجیتال کنار تختتان گرفته تا موبایلی که با آن ساعت ها صحبت می کنید و هر روز مدت زمان استفاده از آن روبه افزایش می باشد، تبدیل به یک تهدید جدی برای سلامتی انسان می شود.

اما یک بحران بزرگ سلامت عموم افراد را تهدید می کند: امواج مضر موبایل شامل امواج ساطع شده از دستگاه تلفن و برج های مخابراتی.

نتایج مطالعات پژوهشگران بیانگر ارتباط بین توسعه تومورهای مغزی، آسیب های ژنتیکی و سایر موارد مرتبط با قرار گرفتن در معرض امواج الکترومغناطیسی است. با این حال، دستگاه های دولتی و صنعت تلفن همراه سعی دارند که این تکنولوژی را بی خطر جلوه دهند.

 موبایل هایی که بدون آزمایش وارد بازار فروش شدند

صنعت تلفن همراه در اوایل دهه 1980، زمانی که فناوری ارتباطات برای وزارت دفاع توسعه داده شده بود، توسط شرکت هایی با تمرکز بر سود تجاری متولد شد. این گروه، با ایده های بزرگ اما منابع محدود، با تحت فشار قرار دادن مقامات نظارتی دولتی، به ویژه سازمان غذا و دارو (FDA)، تلفن های همراه را بدون ارزیابی ایمنی به بازار عرضه نمودند. دلایل منطقی تلفن های همراه را به خاطر توان ارسالی شان از اجاق مایکرویو خطرناک تر تلقی می کرد. در حالی که در آن زمان، تنها اثر بهداشتی که از مایکروویو ها دیده می شد، توانایی بالای آنها برای گرم کردن بافت بیولوژیکی بود.

امروزه بیش از پنج میلیارد کاربر موبایل روز به روز در معرض خطرات امواج الکترومغناطیسی قرار می گیرند. امواج مضر موبایل افزایش لحظه ای دارند. مخاطراتی که واحدهای نظارتی و صنایع مخابراتی آن را انکار می کنند. خطراتی مانند: آسیب ژنتیکی، اختلال عملکرد مغز، تومورهای مغزی و سایر موارد مانند اختلالات خواب و سردرد.

 عمکلرد صنایع مخابراتی در رابطه با مضرات موبایل

صنعت تلفن همراه و مخابرات کاملا از خطرات موجود آگاه است و مخاطرات بر سلامت مردم را مورد توجه قرار نمی دهد. از طرفی این صنایع مدام تحقیقات جدیدی را ترتیب می دهند و نتایج گزارشات آن ها بیان گر ایمن بودن موبایل می باشد. در حالی که حقیقت چیز دیگری است. پژوهشگران بی طرف معتقدند که نحوه اجرای این آزمایش ها اصلا مهم نیست و پاسخی که به مردم داده می شود، ساده لوحانه است و نمی تواند ایمن بودن موبایل را اثبات کند.

به نقل از: 

http://www.lifeextension.com/magazine/2007/8/report_cellphone_radiation/Page-01

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد