کاور موبایل ضد امواج

کاور موبایل ضد امواج

کاور موبایل ضد امواج را با توضیحات کامل، توسط آزمایشگاه های تحقیقاتی موتورولا در فلوریدا و سازمان FTC مورد بررسی قرار گرفته است.

کاور موبایل ضد امواج

کاور موبایل ضد امواج وکارایی آن را در این مقاله مورد بررسی قرار داده ایم. 

در دنیای امروزی تقریبا همه افراد موبایل دارند. گسترش تکنولوژی در جوامع، نگرانی های زیادی را به وجود آورده است. اخیرا تبلیغات متعددی در رابطه با کاور موبایل ضد امواج مطرح شده است که برای کاربران می تواند جذاب باشد. تمام تبلیغات وب سایت های ارائه دهنده کاورهای موبایل ضد امواج، ادعا می کنند این کاورها، عملکردی محافظتی دارند.

گزارشات موجود درباره کاور موبایل ضد امواج

گزارش FTC (Federal Trade Commission)  نشان می دهد که شواهد علمی در رابطه با کارایی کاور موبایل ضد امواج وجود ندارد. این کمیسیون بیان می کند که کاور موبایل ضد امواج نه تنها باعث کاهش امواج مضر نمی شود، بلکه باعث افزایش ارسال امواج توسط موبایل نیز می شود. 

9 آزمایش در آزمایشگاه تحقیقاتی EME و آزمایشگاه های تحقیقاتی موتورولا در فلوریدا در رابطه با کاور موبایل ضد امواج صورت گرفته است.

  • طبق آزمایشات انجام شده بر کاور موبایل ضد امواج، 5 مورد ادعا کردند با مسدود کردن 99 درصد امواج می توانند عملکرد حفاظتی مطلوبی داشته باشند.
  • 4 مورد کاور موبایل ضد امواج دیگر ادعا دارند که با ارسال سیگنال معکوس در فرکانس مشابه می توانند از کاربران در برابر امواج مضر موبایل حفاظت کنند.   

نتایج مطالعات مذکور نشان می دهد که کاور موبایل ضد امواج توانایی کاهش میزان امواج موبایل را ندارد.کاور موبایل ضد امواج حتی باعث افزایش میزان پرتوگیری سر و مغز افراد می شود. 

تحقیقات پونگ نشان می دهد که کاور موبایل ضد امواج تا حدی آنتن تلفن همراه را مسدود نموده و این باعث می شود که دستگاه برای ارسال سیگنال کار سخت تری انجام دهد.

با توجه به نقص های موجود در مقررات FCC، تلفن همراهی که در کنار بدن قرار گرفته و توسط یک مانع، آنتن آن پوشش داده می شود، کاربر را در معرض سطوح بالاتری از امواج قرار می دهد. لذا به منظور کاهش میزان مواجهه با امواج موبایل لازم است اقدامات دیگری انجام داد. برای مثال:

  • کاهش تعداد و زمان مکالمه و جایگزین کردن پیامک به جای تماس
  • استفاده از هندزفری یا بلندگو هنگام مکالمه (ترجیحا استفاده از هندزفری های هوا-لوله)
  • اجتناب از برقراری تماس در شرایط نامناسب آنتن دهی و وسایل نقلیه

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با حفاظت خود در برابر امواج الکترومغناطیس به اینجا مراجعه نمایید.

 به نقل از:  National Center for Health Research

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد