اطلاعات ایمنی مهم درباره iPad ها و تبلت ها

اطلاعات ایمنی مهم درباره iPad ها و تبلت ها

خطرات و راهکارهای مقابله با آثار منفی iPads ها و تبلت ها ،قبل از خرید یک تبلت جدید، لطفا این اطلاعات ایمنی و مهم را در نظر بگیرید. iPad ها و تبلت ها امواج الکترومغناطیسی ساتع می کنند.

اطلاعات ایمنی مهم درباره iPad ها و تبلت ها

تبلت ها دارای بیش از 5 آنتن فرستنده هستند که امواج الکترومغناطیسی را مانند یک آنتن جهتی حتی هنگامی که از اینترنت استفاده نمی شود، از خود ساتع می کنند. هنگامی که از اینترنت با اتصال Wi-Fi استفاده می کنید، شدت این امواج قوی تر است و در شرایط قطع بودن اینترنت، تشعشع این سیگنال ها متوقف نمی شوند.

 

 

پزشکان توصیه می کنند که در معرض امواج الکترومغناطیسی واقع نشوید.

آکادمی اطفال آمریکا، که بزرگترین سازمان متخصص کودکان در ایالات متحده است، بارها و بارها هشدار داده است که آسیب پذیری کودکان در برابر این امواج بیشتر است و توصیه می کند که خانواده ها تلاش کنند تا پرتوگیری در برابر این امواج را کاهش دهند. به عنوان مثال، یکی از ده نکته ای که برای کاهش میزان پرتوگیری مطرح شد، شامل موارد زیر است:

“اگر قصد دارید یک فیلم را در تبلت خود تماشا کنید، ابتدا آن را دانلود کنید، سپس حالت پرواز را فعال کنید تا از مواجهه با امواج غیر ضروری به هنگام تماشای آن جلوگیری کنید”.

آژانس بین المللی تحقیقات سرطان سازمان بهداشت جهانی، در سال 2011 امواج الکترومغناطیسی فرکانس رادیویی را تحت عنوان “احتمال سرطان زا بودن” در کلاس B 2 دسته بندی کرده است و از آن تاریخ شواهد علمی بسیاری افزایش یافته و مشاوران مدت زمان بسیاری است که خواستار طبقه بندی مجدد امواج الکترومغناطیس در کلاس 1 سرطان زایی برای انسان توسط سازمان بهداشت جهانی شده اند. مطالعات 25 میلیون دلاری آمریکا در مورد برنامه ملی سم شناسی ایالات متحده موجب شده است که امواج الکترومغناطیسی فرکانس رادیویی با سرطان مرتبط شده و تکرار پذیری یافته های انواع تومور مشابه را در مطالعات نمونه های انسانی تایید می کند. همچنین آسیب DNA در این مطالعات قابل شاهده است.

امواج الکترومغناطیسی با اثرات بیولوژیکی جدی مرتبط است.

مطالعات بررسی شده توسط پژوهشگران حاکی از افزایش مشکلات دیگری مانند افزایش سردرد، مشکلات خواب، آسیب رساندن به فرایند تولید مثل و رشد مغز می¬باشد. به عنوان مثال، مطالعات نشان داده است که تابش Wi-Fi حتی در دوزهای بسیار کم سبب آسیب بر کیفیت و تعداد اسپرم ها می شود. در موش هایی که در معرض تابش امواج قرار داشتند نسبت به موش هایی که تحت تابش واقع نشده اند، سلول های مغزی آسیب دیده بیشتری مشاهده شده است. ارتباط بین امواج الکترومغناطیسی و اوتیسم سبب توصیه پزشکان مبنی بر کاهش استفاده از وای-فای در مدارس سراسر کشور شده و همچنین در مورد اثرات بهداشتی این امواج بویژه برای کودکان در سال های آینده بسیار نگران هستند.

در دفترچه های راهنمای iPad ها و تبلت ها فاصله ایمن بین دستگاه و بدن ذکر شده است. اکثر مردم از هشدارهای ایمنی FCC در رابطه با ایمنی دستگاه های بی سیم بی اطلاع هستند. مصرف کننده باید فاصله ای خاص از دستگاه داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که میزان پرتوگیری از حد مجاز FCC فراتر نمی رود. با ظهور iPad ها برای اولین بار در بازار، دفترچه راهنمای کاربر اپل اعلام کرد: “دستگاه و تلفن همراه خود را دور از بدن یا اشیاء دیگر قرار دهید”. به طور مشابه، در دستورالعمل مدل های دیگر رایانه های دستی به”اجتناب از تماس مستقیم با آنتن فرستنده” و / یا قرار دادن “آنتن دور از بدن” سفارش شده است.

امواج الکترومغناطیس ناشی از iPads ها و تبلت ها به بدن نفوذ می کنند.

هنگامی که کودکان iPads یا تبلت را در دامان خود نگه می دارند، امواج ناشی از آن در اندام های تولید مثل جذب می گردد. تحقیقات نشان داده است که این امواج نیز در مغز کودکان با کاهش فاصله بیشتر نفوذ می کند. بسیاری از کودکان در حالی که بر روی زمین دراز می کشند یک تبلت را در دست می گیرند که این امر باعث افزایش میزان پرتوگیری چشم و مغز آنها می شود.

بسیاری از iPad ها و تبلت ها بدون اتصالات بی سیم نیز قابل استفاده هستند.

با بکارگیری برخی دستورالعمل های ساده، به راحتی می توان از ارتباطات بی سیم دوری کرده و با اتصال اترنت و آداپتور و اطمینان از خاموش بودن Wi-Fi تبلت می توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید (در غیر این صورت تبلت همچنان امواج الکترومغناطیسی را ساتع خواهد کرد). همچنین می توان فایل های مورد نیاز را از قبل دانلود کرده و بعد از قطع Wi-Fi آنها را بدون اتصال به اینترنت مشاهده کنید.

به شما توصیه می کنیم به دنبال این دستورالعمل ساده باشید:

  • iPad یا تبلت خود را با اتصال اترنت (بدون Wi-Fi) به اینترنت وصل کنید.
  • حالت پرواز را فعال کرده به علاوه اطمینان حاصل کنید که Wi-Fi، بلوتوث و … همه غیرفعال هستند.
  • به هنگام استفاده از تبلت، آن را روی یک میز قرار دهید.
  • گامی ساده برای کاهش میزان پرتوگیری: تنظیمات Wi-Fi را هر وقت که با اینترنت سیمی اتصال دارید غیر فعال کنید.

اطلاعات منتشر شده در نشریه انجمن آموزش و پرورش نیوجرسی

مهم است بدانید!!!!
دانلود داده های بیشتر = پرتوگیری بیشتر: برای مشاهده ویدیو در صورتی که امکان مشاهده ویدئو بدون اتصال به اینترنت را ندارید حتمن اتصال سیمی استفاده کنید.
سیگنال ضعیف = پرتوگیری بیشتر: هنگامی که سیگنال ضعیف است، دستگاه امواج قوی تری را برای ارتباط با آنتن مورد نظر ارسال می کند. بنابراین، زمانی که سیگنال اینترنت ضعیف است، سعی کنید از تلفن همراه یا تبلت استفاده نکنید. (متاسفانه یک سیگنال قوی تر به این معنی است که محیط شما دارای سطوح بالاتر امواج الکترومغناطیسی بوده و به طور کامل پرتوگیری بدن از آنتن های BTS و روترهای Wi-Fi را افزایش می دهد.)
استفاده از ارتباطات بی سیم در اتومبیل ها، اتوبوس ها، آسانسورها و یا وسایل حمل و نقل دیگر = پرتوگیری بیشتر: بسیاری از افراد ارتباطات بی سیم خود را داخل ماشین فعال می کنند در حالی که در هنگام جا به جایی با وسیله نقلیه، میزان پرتوگیری می تواند به سه دلیل بالا باشد.
اول، انعکاس امواج توسط فلز باعث می شود در اتومبیل، آسانسور و یا سایر وسایل نقلیه فلزی میزان پرتوگیری افزایش یابد.
دوم: توان سیگنال خروجی از تلفن همراه به منظور عبور از بدنه وسیله نقلیه و ارتباط با شبکه سلولی و همچنین انعکاس امواج، افزایش می یابد.
سوم، در این شرایط آنتن دستگاه در تلاش است که به محض خروج از محدوده آنتن، به منظور شناسایی نزدیکترین آنتن شبکه سلولی و ارتباط با آن، سیگنال قوی تری ارسال کند.
در کنگره سال 2009 دکتر Bucher، موسسه ملی بهداشت NTP، توصیه می کند که از استفاده تلفن همراه در ماشین یا آسانسور خود داری کنید.
همچنین آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند که “از تماس تلفنی در اتومبیل، آسانسور، قطار و اتوبوس ها اجتناب کنید. در این شرایط تلفن همراه سیگنال قوی تری را به دلیل بدنه فلزی وسیله و در نتیجه انعکاس امواج به منظور ارتباط با آنتن شبکه ارسال و دریافت کند. ”

به نقل از: ehtrust.org
ترجمه و نگارش: ساحل ربیعی، کارشناس ارشد ایمنی و حفاظت پرتویی
شرکت توسعه فناوری های نوین سلامت سینا

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد