اندازه گیری امواج الکترومغناطیس

اندازه گیری امواج الکترومغناطیس

با گسترش تکنولوژی و توسعه زیر ساخت های ارتباطی شدت امواج محیطی رو به افزایش است. لذا به منظور درک شدت امواج موجود در محیط لازم است اندازه گیری امواج الکترومغناطیس با استفاده از دستگاه های اندازه گیری صورت گیرد.

 

اندازه گیری امواج الکترومغناطیس

اندازه گیری امواج الکترومغناطیس موجود در محیط پیرامون ما نیاز به دستگاه های مشخصی دارد. حواس پنجگانه انسان قدرت درک امواج الکترومغناطیسی را ندارد. با گسترش تکنولوژی و توسعه زیر ساخت های ارتباطی شدت امواج محیطی رو به افزایش است. این امر ممکن است باعث ایجاد نگرانی در افراد شود که شدت امواج الکترومغناطیسی در محیط پیرامون آنها تا چه میزان با مقادیر استاندارد همخوانی دارد؟ لذا به منظور درک شدت امواج موجود در محیط لازم است اندازه گیری امواج الکترومغناطیس با استفاده از دستگاه های اندازه گیری صورت گیرد. پِراب های دستگاه اندازه گیری می توانند آنتن هایی باشند که سیگنال های محیطی را دریافت می کنند. این آنتن ها نباید میدان های الکترومغناطیسی را تحریک و یا آشفته کنند. در غیر این صورت اندازه گیری امواج الکترومغناطیس صحیح نخواهد بود.

 

روش های اندازه گیری امواج الکترومغناطیس

اندازه گیری امواج الکترومغناطیس به دو صورت امکان پذیر است.

اندازه گیری های باند پهن: اندازه گیری امواج الکترومغناطیسی در باند فرکانسی وسیع توسط پراب پهن باند صورت می گیرد. این ارزیابی قادر است شدت امواج الکترومغناطیس در هر فرکانس را شناسایی نماید.

اندازه گیری در فرکانس انتخابی: اندازه گیری امواج الکترومغناطیسی در این روش تنها در فرکانس مشخص صورت می گیرد.

 

پِراب های اندازه گیری امواج الکترومغناطیس

پراب و سنسورهای اندازه گیری امواج الکترومغناطیس شدت میدان را بر روی سه محور فضایی اندازه گیری می کنند. برخی از پراب ها تنها امکان اندازه گیری امواج الکترومغناطیسی در یک محور را دارند. اندازه گیری امواج با استفاده از سنسورهای تک محوره سخت تر است. اندازه گیری امواج الکترومغناطیس باید در سه محور فضایی به منظور محاسبه برایند شدت میدان کلی صورت گیرد. سپس مقدار اندازه گیری شده در مدت زمان مشخص میانگین گیری می شود. دستگاه هایی که امواج الکترومغناطیس را بر روی سه محور همزمان اندازه گیری می کنند گران تر هستند. دستگاه های اندازه گیری امواج می توانند شدت میدان الکتریکی، مغناطیسی و چگالی توان موج را اندازه گیری کنند. آگاهی از شدت امواج الکترومغناطیسی، جهت نفوذ به محیط و تشخیص منابع آن در محیط می تواند با استفاده از دستگاه های اندازه گیری صورت گیرد.

 

اندازه گیری امواج الکترومغناطیس توسط کلینیک امواج

شرکت سلامت سینا تحت عنوان کلینیک امواج با بیش از 10 سال در حوزه ایمن سازی در برابر امواج فعالیت می کند. کلینیک امواج با استفاده از دستگاه های اندازه گیری امواج الکترومغناطیسی دقیق و تخصصی و کارشناسان مجرب میزان آلودگی امواج محیطی را پایش می کنند.

کلینیک امواج با بیش از 10 سال سابقه در حوزه ایمن سازی در برابر امواج، خدمات اندازه گیری امواج الکترومغناطیسی در ساختمان ها را به مشتریان خود ارائه می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد