رابطه میدان های الکترومغناطیس و وزوز گوش

رابطه میدان های الکترومغناطیس و وزوز گوش

رابطه میدان های الکترومغناطیس و وزوز گوش ثابت شده است. وزوز گوش ناشی از آلودگی امواج الکترومغناطیس تلفن همراه و سایر آلودگی های مغناطیسی می باشد.

رابطه میدان های الکترومغناطیس و وزوز گوش

در سال 2009 دانشمندان آلمانی رابطه میدان های الکترومغناطیس و وزوز گوش را بررسی کردند. پس از انجام آزمایشات دقیق، دانشمندان نتیجه گرفتند: "وزوز گوش با حساسیت الکترومغناطیس همراه است". این مشکل ناشی از فعالیت زیاد قشر خارجی گوش می باشد.

در واقع رابطه میدان های الکترومغناطیس و وزوز گوش به فاکتورهای مختلفی مربوط است که در چند دهه اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است. برخی از بیماران مبتلا به وزوز گوش می گویند در هنگام استفاده از تلفن همراه وزوز گوش را با شدت بالایی احساس می کنند. پس به طور کلی امواج الکترومغناطیس ناشی از تلفن همراه، وزوز گوش را افزایش می دهند.

در 15 سال گذشته در ایالات متحده میزان شیوع وزوز گوش 3/25 درصد افزایش داشته است. اگرچه افراد مبتلا به وزوز گوش محدودیتی در کیفیت زندگی روزمره خود ندارند، اما متخصصان گوش و حلق و بینی معتقدند که این افراد دارای اختلالت خواب، عدم تمرکز، اختلال در تعادل احساسی و زندگی روزمره هستند.

استفاده از تلفن همراه گرمای گوش را افزایش می دهد. بنابراین فشار گوش بالا می رود که به مرور زمان مشکلات ضعف شنوایی را منجر می شود. امواج در محدوده ی 3 کیلو هرتز تا 300 گیگاهرتز محدوده ی شنوایی را تحت تاثیر قرار می دهند. برای اندازه گیری اثر حرارتی اشعه الکترومغناطیس بر بدن انسان، میزان جذب ویژه (SAR) مورد استفاده قرار می گیرد. SAR مقدار انرژی جذب شده توسط بافت را با افزایش دمای آن ناحیه اندازه می گیرد.

توصیه های ایمنی برای کاهش رابطه میدان های الکترومغناطیس و وزوز گوش

منابع:

https://www.emfsolutions.ca/health_tinnitus.php

Medeiros, Luisa Nascimento, and Tanit Ganz Sanchez. "Tinnitus and cell phones: the role of electromagnetic radiofrequency radiation." Brazilian journal of otorhinolaryngology 82.1 (2016): 97-104.

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد