عوارض خطرناک صحبت با موبایل

عوارض خطرناک صحبت با موبایل

فرایندهای فیزیولوژیکی بدن انسان از طریق سیگنال های الکترومغناطیسی صورت می پذیرد. بنابراین مواجهه با امواج الکترومغناطیسی انتشار یافته از منابع خارجی می تواند بر این فرایندها تاثیرگذار بوده و سبب اختلالات عملکردی بیولوژیک شود.

عوارض خطرناک صحبت با موبایل

شاید لازم باشد که یک‌بار دیگر به این موضوع اشاره نماییم که فرایندهای فیزیولوژیکی بدن انسان از طریق سیگنال های الکترومغناطیسی صورت می پذیرد. بنابراین مواجهه با امواج الکترومغناطیسی انتشار یافته از منابع خارجی می تواند بر این فرایندها تاثیرگذار بوده و سبب اختلالات عملکردی بیولوژیک شود.

 

مروری بر اثرات امواج الکترومغناطیسی بر مردان، بانوان باردار و کودکان

یکی از اثرات خطرناک امواج موبایل در باروری مردان قابل مشاهده است. چرا که اسپرم ها را از بین برده و با کاهش تحرک و مورفولوژی آن منجر به کاهش قوای جنسی فردمی شود. این امر در افرادی که تلفن همراه را در جیب شلوار یا کمربند قرار می دهند، شایع تر است.

یکی ازخطرناکترین مشکلات امواج موبایل، برای خانم های باردار مطرح است. بافت بدن جنین هنوز تکامل نیافته و بسیار حساس است. لذا امواج موبایل می تواند باعث ایجاد اختلال در عکس العمل مولکولی بدن جنین شود.

کودکان نیز از تاثیرپذیری ناشی از امواج موبایل در امان نیستند. یک سلول دارای غشایی است که آن را احاطه کرده است. سلول های مغز اطفال هنوز شکل و ساختار محکمی به خود نگرفته و تکامل نیافتند. لذا دیواره محکمی نداشته و میزان بیشتری از تشعشعات را از خود عبور می دهند. این امر باعث ایجاد اختلالات عصبی و مواردی مانند چشم درد و کم اشتهایی در آنها می شود. لذا والدین باید به هنگام استفاده از موبایل در کنار فرزندان خود با احتیاط بیشتری عمل کنند. پژوهشگران اعلام کردند کودکانی که از گوشی‌های موبایل استفاده می‌کنند 5 برابر بیشتر در خطر ابتلا به انواع تومورهای مغزی قرار دارند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از دیلی تلگراف،‌ تحقیقات دانشمندان سوئدی نشان می دهد که کودکان زیر 16 سال به علت سیستم عصبی و مغز در حال رشد و توسعه، آسیب پذیری بیشتری از امواج موبایل را تجربه خواهند کرد.

نتایج پژوهش‌های محققان سوئدی در کنفرانسی در مورد موبایل و سلامت در لندن ارائه شده است. یکی از یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که یک شخص هر چه زودتر و در سن پایین‌تری به استفاده از موبایل روی بیاورد احتمال ابتلا به تومور مغزی در وی افزایش می‌یابد.

میدان های الکترومغناطیسی به ویژه آنهایی که در گستره فرکانس بدن هستند، باعث تغییر عملکرد جذب مواد معدنی در بدن می شوند. این امر باعث افزایش سرعت گسترش ضوایع تومورال و همچنین ابتلا به بیماری هایی چون آلزایمر و پارکینسون می شود.

تشعشعات گوشی های تلفن همراه باعث ایجاد سنگ کلیه می شوند  !!!پیش از این درخصوص تأثیرات سوء امواج موبایل، مانند سرطان زایی، عقب ماندگی ذهنی و غیره مباحثی مطرح شده است. مطالعات اخیر حاکی از این امر است که تشعشعات ناشی از گوشی‌های موبایل سبب آسیب جدی کلیه‌ها می‌گردد. محققان پس از بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند که حتی تشعشعات سطح پایین ناشی از گوشی‌های تلفن همراه، باعث تراوش هموگلوبین سلول‌های خونی به درون جریان خون می شود. در نتیجه طبق اظهارات محققان، انباشته شدن تدریجی هموگلوبین ممکن است منجر به شیوع ناراحتی‌های قلبی و سنگ کلیه گردد.

فاصله دکل های مخابراتی با انسان باید حداقل 200 متر باشد تا ضرر کمتری متوجه وی شود. موبایل در فاصله 30 سانتی متری سیگنالی به قدرت 400 پیکو وات بر متر مربع به بدن شما تحمیل می کند. لذا  "فاصله" اولین کلید واژه برای حفاظت در برابر امواج خطرناک موبایل است. هنگام حرکت در مکان هایی که سیگنال موبایل متغیر است، گوشی موبایل سیگنال قوی تری را به منظور دست یابی به حالت پایدار ارسال می کند که مخاطره آفرین است.
در مکان هایی که پوشش دهی سیگنال کم است امواج ارسالی توسط گوشی به منظور تشخیص نزدیکترین آنتن بیشتر می شود. در مقابل مکان هایی که نزدیک آنتن های مخابراتی   ( BTS ) می باشد و پوشش دهی خوب است، شدت امواج ارسال شده از طرف آنتن برای بدن بسیار خطرناک است.

 

مکالمه طولانی با تلفن همراه به حافظه آسیب می رساند!

پژوهشگران در مطالعات اخیر دریافته‌اند که صحبت کردن به مدت طولانی با تلفن همراه می‌تواند تاثیرات مخرب و جدی روی حافظه کاربران بر جای بگذارد. در این تحقیق پژوهشگران، اثرات تلفن همراه را روی موش‌های صحرایی آزمایشگاهی بررسی کردند .محققان بخش جراحی اعصاب در دانشگاه لوند در کشور سوئد با بررسی آزمایشات دریافتند که تابش امواج مایکرویو از تلفن‌های همراه، می‌توانند روی مغز تاثیر منفی بگذارند. محققان می‌گویند؛ این امواج روی ناحیه خاصی از مغز موسوم به «مانع خونی – مغزی» تاثیر نامطلوب دارند. این مانع نقش حفاظت از مغز را برعهده دارد. در واقع مانع خونی – مغزی از ورود مواد مخربی که در خون جریان دارند به داخل بافت های مغزی جلوگیری می‌کند. اگر این مواد به درون مغز وارد شوند، می‌توانند به سلول های عصبی موسوم به نورون ها آسیب برسانند که ادامه این وضعیت عملکرد مغز را دچار اختلال می‌کند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد