مضرات امواج موبایل در هنگام خواب

مضرات امواج موبایل در هنگام خواب

مضرات امواج موبایل یا بهتر است بگوییم مضرات امواج الکترومناطیسی در فرکانس های مایکرویو و رادیویی در حال بررسی است. مقالات بسیاری مبنی بر مضرات امواج موبایل در هنگام خواب (الکترومغناطیس) انتشار یافته و در حال انتشار است.

 

مضرات امواج موبایل در هنگام خواب

مضرات امواج موبایل یا بهتر است بگوییم مضرات امواج الکترومناطیسی در فرکانس های مایکرویو و رادیویی در حال بررسی است. مقالات بسیاری مبنی بر مضرات امواج موبایل در هنگام خواب (الکترومغناطیس) انتشار یافته و در حال انتشار است. شاید شما یکی از افرادی باشید که فرایند بی خوابی را تجربه کرده باشید. با ما همراه باشید.

 

دنیای امواج پیرامون ما

در حال حاضر ما در عصر طلایی تکنولوژی زندگی می کنیم. دستگاه های الکترونیکی مدرن، لوازم خانگی های جدید وارد زندگی روزمره ما شده اند. این ابزارها به گونه ای با ما عجین شده اند که حذف آنها از زندگی امکان پذیر نیست. شاید افراد تنها بر روی مضرات امواج موبایل در هنگام خواب تاکید داشته باشند، اما تمامی ابزارهای الکترونیکی و لوازم خانگی می توانند باعث ایجاد آلودگی الکترومغناطیسی  و اثرات منفی آن شوند. همه این دستگاه ها میدان الکترومغناطیسی تابش می کنند. شاید تصور کنید که استراحت در کنار تلویزیون روشن در حالی که موبایل شما در کنار سرتان است، بی ضرر باشد. اما واقعیت این است که این امواج می تواند باعث اختلال در خواب و افسردگی شود. پس برای جلوگیری از مضرات امواج موبایل در هنگام خواب (یا امواج هر وسیله دیگر) ابتدا لازم است با ماهیت اثر گذاری ابزارهای روزمره خود آشنا شوید. سپس اتاق خواب خود را به یک ناحیه ایمن تبدیل کنید تا از مضرات امواج موبایل در هنگام خواب جلوگیری کنید.

 

امواج الکترومغناطیسی چیست؟

امواج الکترومغناطیسی انرژی هایی هستند که از دستگاه های الکترونیکی و زیرساخت های مخابراتی ساطع می شوند. این دستگاه ها منابع مصنوعی امواج الکترومغناطیس هستند. سازمان بهداشت جهانی می گوید امواج الکترومغناطیسی می تواند بر بدن تاثیرگذار باشد. این امر به دلیل ماهیت فیزیولوژی بدن انسان است که اغلب بر مبنای سیگنال های الکترومغناطیسی است. موسسه تحقیقاتی سرطان شناسی سازمان بهداشت جهانی IARC امواج الکترومغناطیسی را در دسته B 2 " با احتمال سرطان زایی" دسته بندی می کند. برای جلوگیری از مضرات امواج موبایل بر خواب (یا امواج الکترومغناطیس) لازم است منابع این امواج را در اتاق خواب شناسایی کنیم. تلویزیون، تلفن های همراه، ساعت زنگ دار، پتو الکتریکی، مانیتورهای کودک، چراغ ها و لپ تاپ ها ابزارهایی هستند که می توانند بر سلامت و خواب شما اثرات مضری را بر جای بگذارند.

 

مضرات امواج موبایل

 برخی از مضرات امواج موبایل یا امواج الکترومغناطیس عبارتند از اختلالات خواب، اختلالات خُلقی، مشکلات ارتباطی، ضعف سیستم ایمنی بدن، کاهش قدرت عملکرد ذهنی، سر درد، حالت تهوع، نقایص باروری و مادرزادی، اختلالات بیولوژیکی.

 

مضرات امواج موبایل بر خواب

حقیقت واقعی این است که تلفن های همراه می توانند یک شکل از تابش الکترومغناطیسی غیر یونیزه را بر روی بافت های بدن منتشر کنند. این امر باعث می شود الگوهای خواب و سیستم ایمنی بدن ما مختل شود. همچنین، نور آبی در تلفن های همراه می تواند با تغییرات در تولید ملاتونین، هورمون کنترل چرخه خواب ما را کاهش دهد.

 

مضرات لوازم برقی مجاور بر خواب

لوازم برقی: تلویزیون، استریو و سیستم های تهویه مطبوع می باشد. این دستگاه های الکتریکی سیمی، میدان الکتریکی قوی را حتی زمانی که خاموش هستند، ایجاد می کنند. همانند موبایل، این دستگاه ها می توانند ملاتونین را کاهش دهند و باعث اختلال در خواب شوند. بعضی از افراد تماشای تلویزیون قبل از خواب را دوست دارند. با این حال، با توجه به بیانات دکتر Guy Meadows ، خواب پس از مشاهده تلویزیون، می تواند منجر به افسردگی شود.

 

مضرات لامپ روشنایی بر خواب

لامپ اتاق خواب:  قرار گرفتن در معرض نور زیاد درست قبل از خوابیدن، می تواند چرخه خواب را مختل کند.

 

مضرات امواج مودم وای فای بر خواب

مودم وای فای: مودم وای فای یکی از مهمترین منابع آلودگی امواج و ایجاد مضرات امواج بر خواب است. امواج مودم وای فای در سراسر خانه منتشر می شوند.

 

راه حل جلوگیری از مضرات امواج بر خواب

"اتاق خواب سالم به منظور جلوگیری از مضرات امواج بر خواب"

راه حل هایی که جهت کاهش آلودگی امواج الکترومغناطیسی ارائه می شوند، اغلب ساده هستند. خاموش کردن و جدا کردن دوشاخه دستگاه ها می تواند نقش مهمی در کاهش آلودگی امواج الکترومغناطیسی داشته باشند. بهترین راه حل قرار دادن این دستگاه ها دور از محل خواب است. اطمینان حاصل کنید که تمام لوازم الکترونیکی و لوازم برقی در اتاق خواب خاموش هستند.

برای معتادان به تلفن همراه، محدود کردن استفاده از آن، به منظور جلوگیری از مضرات موبایل بر خواب  می تواند موثر باشد. برای اتصال به اینترنت لازم است از کابل اترنت استفاده کنید و مودم را از اتاق خواب خارج کنید.

در صورتی که زیرساخت و دکل های مخابراتی در نزدیکی شما هستند، لازم است سطوح آلودگی امواج الکترومغناطیسی محیط زندگی خود را به منظور جلوگیری از مضرات امواج بر خواب و سلامت مورد ارزیابی قرار دهید.

برای مشورت با کارشناسان به اینجا مراجعه نمایید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد