مضرات امواج بلوتوث

مضرات امواج بلوتوث

با پیشرفت لحظه ای تکنولوژی بی سیم، مانند تلفن همراه، گجت های هوشمند، ماوس کامپیوتر، چاپ گرها و... شناخت مضرات امواج بلوتوث حائز اهیت می باشد.

 

مضرات امواج بلوتوث

مضرات امواج بلوتوث از جمله مواردی است که به دلیل توسعه روز افزون تکنولوژی باید اطلاع رسانی شود. در حال حاضر دستگاه های متعددی از جمله:

 هدست‌های تلفن همراه، لوازم جانبی کامپیوتر مانند صفحه کلید، نشانگر، چاپگر، گجت های دیجیتال شخصی، پخش کننده‌های موسیقی شخصی، GPS، کنسول های بازی و همچنین دستگاه‌ های مختلف پزشکی از تکنولوژی بلوتوث بهره می برند. بنابراین شناخت مضرات امواج بلوتوث امری ضروری محسوب می شود.

نظرات علمی پیرامون مضرات امواج بلوتوث

نتایج تحقیقات علمی موجود پیرامون مضرات امواج بلوتوث اطلاعات ضد و نقیضی را به ارمغان آورده است. دانستن حقایق علمی منافع اقتصادی صنعت را به خطر می اندازد.

شناخت امواج بلوتوث و مضرات آن

قدرت امواج بلوتوث مانند امواج فر ماکروویو جهت پخت غذاست. نتیجه می گیریم که امواج الکترومغناطیسی حتی در سطوح کم می توانند باعث ایجاد اختلال در سیستم بیولوژیکی بدن شود. بنابراین مضرات امواج بلوتوث هنوز به قوه خود باقی است.

هدست های بلوتوث در کنار سر و مغز قرار می گیرند، به همین دلیل بسیار خطرناک هستند. چرا که مدام سیگنال هایی را جهت ارتباط، ارسال و دریافت می کنند "حتی اگر تماسی برقرار نشود".

مکالمه با هدست بلوتوث میزان امواج تابشیِ تلفن همراه به بدن را افزایش می دهد.

گجت های پوشیدنی هوشمند در تماس مستقیم با بدن قرار دارند و بدن را در معرض مضرات امواج بلوتوث قرار می دهند.

تحقیقات نشان داده است "باروری در مردانی که هنگام صحبت کردن از طریق بلوتوث، تلفن ‌های همراه را در جیب شلوار قرار می ‌دهند کاهش پیدا کرده است".

همچنین میدان ‌های الکترومغناطیس با فرکانس بالا می‌توانند باعث افزایش فشار خون شوند و فرآیند های بیولوژیکی بدن را تحت تاثیر قرار دهد.

 مواجهه با میدان ‌های الکترومغناطیس با فرکانس بالا از یک تلفن همراه یا هدست بلوتوث به مدت 2 ساعت، می ‌تواند آسیب‌ های جبران ناپذیری را به سلول و DNA آن وارد کند.

مضرات امواج بلوتوث در اتومبیل

یکی دیگر از مضرات امواج بلوتوث، به هنگام پخش موسیقی در اتومبیل است. بدنه فلزی اتومبیل امواج الکترومغناطیس را در فضای خود مانند یک قفس فارادی به دام می اندازد و باعث افزایش پرتوگیری می گردد.

 مضرات امواج بلوتوث در نسخه های گوناگون

سوال: آیا مضرات امواج بلوتوث در نسخه های پایین تر آن کمتر است؟

پاسخ به این سوال خیر است. مضرات امواج بلوتوث به هیچ وجه ربطی به نسخه آن ندارد. در واقع نسخه های جدیدتر فقط در سرعت انتقال داده متفاوت هستند و با پیشرفت تکنولوژی بهبود می یابند.

شایان ذکر است که فرستنده ‌های بلوتوث کلاس 3 از توان کمتری جهت ارتباط بهره می برند، بنابراین ممکن است مخاطرات کمتری داشته باشند اما مضرات امواج بلوتوث همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

با شناخت مضرات امواج بلوتوث توسط دانشمندان شرکت دانش بنیان سلامت سینا واقع در پارک علم و فن آوری دانشگاه صنعتی شریف، محصولات ضد امواج مختلفی را جهت افزایش ایمنی 99/99 درصدی در برابر فرکانس های رادیویی و ماکروویو تولید نموده است.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد