تأثیرات امواج وای فای بر جنین – 1

تأثیرات امواج وای فای بر جنین – 1

بارداری دورانی همراه با بحران است که روند تکامل جنین در طول این زمان،حساسیت و آسیب پذیری در برابر عوامل خارجی را به دنبال دارد.آلودگی امواج به عنوان بخشی از آلاینده های زیست محیطی است، که مواجهه با آن می تواند مخاطرات بیولوژیکی متعددی را بر جای گذارد.

 

تأثیرات امواج وای فای بر جنین – 1

بارداری دوره بحرانی است که در آن سرعت رشد جنین بسیار بالا است. روند تکامل جنین در طول دوران بارداری، ایجاد حساسیت و آسیب پذیری آن در برابر عوامل خارجی را به دنبال دارد. آلودگی امواج الکترومغناطیسی به عنوان بخشی از لیست آلاینده های زیست محیطی است، که مواجهه با آن می تواند مخاطرات بیولوژیکی متعددی را برجای بگذارد. یکی از مهمترین این مخاطرات اثرات بر جنین و به طور ویژه اختلال در روند رشد نرمال مغز او است. از پیامدهای مواجهه جنین با امواج وای فای می توان به اختلال در مهارت های ارتباطی، از دست دادن حافظه، قدرت یادگیری و مشکلات رفتاری در کودکان اشاره نمود.

 

مروری بر چندی از مطالعات صورت گرفته در حوزه اثرات امواج وای فای بر جنین

دکتر لی، متخصص اپیدمیولوژی باروری و مطالعات پیش از تولد نوزاد است. او نتایج تحقیقاتی را منتشر کرده است که بیان می کند: "مواجهه با امواج الکترومغناطیسی در دوران بارداری خطر بالای سقط جنین، آسم و چاقی پس از تولد را به همراه دارد."

دکتر تیلور – رئیس گروه زنان و زایمان و علوم باروری در دانشکده پزشکی در دانشگاه ییل در نتایج تحقیقاتش بر روی موش ها بیان می کند که تغییرات رفتاری، مشکلات حافظه و بیش فعالی در فرزندان موش هایی که در دوران بارداری تحت تابش امواج بودند، مشاهده شده است.
 

مشکلات رفتاری در کودکان ناشی از اثرات امواج وای فای بر جنین

علاوه بر این مطالعات جانوری، مطالعات متعدد در مورد کودکان نشان داده است که قرار گرفتن در معرض امواج  تلفن همراه در حین بارداری با ایجاد اختلالات رفتاری در کودکان مرتبط است.  محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه کالیفرنیا در سال های2008 و 2012 مطالعاتی را بر روی ده ها هزار کودک منتشر کرده اند. محققان نتیجه گرفتند که کودکان در معرض امواج تلفن های همراه قبل و بعد از تولد، مشکلات عاطفی و رفتاری بیشتری را نسبت به کودکانی که در معرض امواج نبوده اند، تجربه می کنند. در سال 2017، یکی از مطالعات پژوهشی بزرگ، داده های مربوط به مواجه والدین با امواج وایفای پیش از تولد فرزندشان، را در 5 کشور جمع آوری نموده است. نتایج حاکی از ارتباط معناداری بین پرتوگیری والدین از امواج وای فای و مشکلات بیش فعالی و عدم تمرکز کودکان است.

 

مشکلات بیش فعالی و عدم توجه کودکان ناشی از اثرات امواج وای فای بر جنین

نتایج بررسی سندروم ADHD یا بیش فعالی و عدم توجه و بررسی سطوح نروتوکسین در بدن کودکان مشابه افرادی است که به میزان قابل توجهی از تلفن همراه استفاده نموده و در معرض امواج الکترومغناطیسی بیشتری هستند.  این امر باعث می شود که پژوهشگران با احتیاط بیشتری در راستای توسعه تحقیقات خود در حوزه بررسی اثرات امواج وای فای بر جنین و کودکان متمرکز شوند.

 

چاقی، سقط جنین و مشکلات تیروئید در کودکان

مطالعات اخیر سال 2012 که توسط دانشمندان زیر نظر دکتر دون لی متخصص اپیدمیولوژی باروری و زایمان، در مجلات علمی منتشر شده است، نشان می دهد که کودکانی که در رحم مادر در معرض امواج الکترومغناطیسی بالا بوده اند، 69 درصد بیشتر نسبت به سایر کودکان در معرض ابتلا به چاقی و مشکلات اضافه وزن بوده اند. گروه تحقیقاتی او همچنین تحقیقاتی را منتشر کرده است که نشان می دهد مواجهه با میدان مغناطیسی بالا در دوران بارداری با افزایش خطر ابتلا به آسم در کودک همراه است.
در سال 2017، گروه لی، تازه ترین تحقیق خود را در یک کنفرانس بین المللی ارائه دادند و بیان کردند که مواجه با امواج الکترومغناطیسی در رحم مادر  با افزایش خطر ابتلا به کمبود هورمون های تیروئید در فرزندان )سطوح پایین(TSH  همراه است. این به معنای آن است که امواج الکترومغناطیسی بر توسعه و تکامل غده هیپوفیز جنین تاثیرگذار است.

 

مواجهه با امواج الکترومغناطیسی در طول بارداری و افزایش میزان سقط جنین

در سال 2017 دکتر لی تحقیقات خود را در زمینه ارتباط سقط جنین و مواجهه با امواج الکترومغناطیسی منتشر کرد. نتایج مطالعات حاکی از آن است که مادرانی که در دوران بارداری در معرض امواج الکترومغناطیسی هستند، به میزان7/2 درصد احتمال سقط جنین بالاتری را نسبت به سایرین تجربه می کنند.

دکتر لی در سخنرانی خود این گفته را مطرح نمود: "این مطالعات شواهدی را نشان می دهد که پدیده امواج الکترومغناطیسی غیر یونیزه کننده، می تواند اثرات نامطلوب بیولوژیکی بر سلامت انسان بر جای بگذارد."

دکتر لی با توجه به یافته های تحقیقاتی خود در طول چند سال، مدارکی را به کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) در مورد عدم کفایت خطوط راهنمای ایمنی در برابر امواج الکترومغناطیسی فرکانس رادیویی در زمینه حفاظت مردم ارائه نمود.

مطالعات بیولوژیکی حاکی از آن است که ارتباط بین سلول های بدن از طریق سیگنال های ضعیف الکترومغناطیسی صورت می پذیرد. لذا میدان های الکترومغناطیسی خارجی می تواند باعث ایجاد تداخل در عملکرد سلول های بدن شده و منجر به ایجاد اختلال عملکردی بیولوژیکی شود. چنین اختلالاتی می تواند منجر به نقایص ماردزادی، سقط جنین، توسعه و شیوع سرطان یا بیماری های دیگر شود.
 

وی به طور مداوم نتایج مطالعات خود را به FCC ارسال می نماید و به آنها اعلام می دارد "هر گونه ادعایی که  امواج الکترومغناطیسی فرکانس رادیویی را ایمن تلقی می کند، مغلطه ای بیش نیست" .

 

به نقل از EHtrust

https://ehtrust.org/science/pregnancy-wireless-and-electromagnetic-fields

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد