تأثیرات امواج وای فای بر جنین – 2

تأثیرات امواج وای فای بر جنین – 2

گسترش زیرساخت های ارتباطی به عنوان بخشی از توسعه تکنولوژی باعث افزایش میزان مواجهه افراد با پدیده ای به نام آلودگی امواج الکترومغناطیس شده است.

 

تأثیرات امواج وای فای بر جنین – 2

تاثیر امواج وای فای بر جنین موضوعی است که در این مقاله به آن پرداخته شده است.

گسترش زیرساخت های ارتباطی به عنوان بخشی از توسعه تکنولوژی باعث افزایش میزان مواجهه افراد با پدیده ای به نام آلودگی امواج الکترومغناطیس شده است.

نسل ما جزو افرادی هستند که در طول حیات کره زمین بیشترین میزان مواجهه با آلوگی امواج الکترومغناطیس را داشته اند.

مودم های وای فای در خانه ها، مدارس، کتابخانه ها، مراکز خرید، رستوران ها و بسیاری از مکان های عمومی در سراسر جهان ظاهر شده اند.

ما از این تکنولوی ها بهره می گیریم بدون آنکه آگاه باشیم که باید به درستی از آن ها استفاده کنیم.

 

 تاثیر امواج وای فای بر جنین و کودکان چیست؟

مطالعات اخیر نشان می دهد که کودکان در معرض خطر بیشتری نسبت به بزرگسالان در برابر امواج هستند.

بدن کودکان و بافت مغزی آن ها امواج الکترومغناطیس بیشتری را جذب می کند. جمجمه های نازکتر و محتوای آب بیشتر بافت ها باعث افزایش حساسیت کودکان و تاثیرپذیری آنها در برابر امواج وای فای شده است. 

تابش مایکروویو از دستگاه های بیسیم در حال حاضر به عنوان کلاس B2  با احتمال سرطان زایی طبقه بندی می شود.

متاسفانه، با شیوع وای فای، ابزارهای گوناگون که از این فناوری بهره می برند نیز توسعه می یابد.

تا زمانی که تاثیر امواج وای فای بر جنین و کودکان مشخص نشده است، نهاد های قانونی باید با رویکردهای محافظه کارانه تری این ابزارها را به بازار معرفی نمایند. 

 

قرار گرفتن جنین در معرض امواج وای فای

تاثیر امواج وای فای بر جنین بر محققین پوشیده نیست. محققان دریافتند که جنین در رحم مادر تحت تاثیر امواج وای فای قرار می گیرد. یافته ها نشان می دهد این کودکان پس از تولد در معرض خطر ابتلا به آسم، چاقی و مشکلات رفتاری هستند.

محققین به این نتیجه رسیدند که زنان باردار نباید تلفن هوشمند خود را در جیب لباس قرار دهند. دلیل این امر آن است که کودکان و به طور ویژه جنین بیشتر در معرض خطر جذب اشعه مایکروویو قرار دارند، اما هنوز مشخص نیست که این اثر چه خواهد بود.

بسیاری از دانشمندان در حال حاضر معتقدند که تاثیر امواج وای فای بر جنین منتفی است. اما دلیل این گفته چیزی جز کمبود اطلاعات کافی در این زمینه نیست. چیزی که در رابطه با تاثیر امواج وای فای بر جنین و کودکان می توان مطرح کرد نسبتا محدود است و قبل از نتیجه گیری باید در رابطه با آن تحقیق شود.

 

جلوگیری از تاثیر امواج وای فای بر جنین

به منظور جلوگیری از تاثیر امواج وای فای بر جنین، لازم است مادر در دروان بارداری از مواجهه با امواج خودداری نماید. چرا که ممکن است نتایج تحقیقات آتی تاثیر امواج وای فای بر جنین را با قطعیت بیشتری ارائه نماید. دکتر اریکا مالوری یکی از محققان برجسته در حوزه امواج معتقد است که والدین باید اقداماتی را قبل و در حین بارداری به دلیل جلوگیری از تاثیر امواج وای فای بر جنین انجام دهند. تعیین حدود پرتوگیری ویژه برای مادران باردار به منظور جلوگیری از تاثیر امواج وای فای بر جنین بسیار لازم و ضروری است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه نمایید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد