امواج الکترومغناطیس و تنش های بیولوژیکی آن

امواج الکترومغناطیس و تنش های بیولوژیکی آن

امواج الکترومغناطیس دارای انرژی کافی برای جداکردن الکترون ها از اتم ها و مولکول ها هستند. هنگام بیرون رفتن الکترون ها توسط اشعه یونیزان، جفت رادیکال های آزاد تولید می شوند. اشعه های X و اشعه گاما منبع اصلی امواج الکترومغناطیس می باشند. تابش های الکترومغنا

امواج الکترومغناطیس و تنش های بیولوژیکی آن

امواج الکترومغناطیس دارای انرژی کافی برای جداکردن الکترون ها از اتم ها و مولکول ها هستند. هنگام بیرون رفتن الکترون ها توسط اشعه یونیزان، جفت رادیکال های آزاد تولید می شوند. اشعه های X و اشعه گاما منبع اصلی امواج الکترومغناطیس می باشند. تابش های الکترومغناطیس غیر یونیزان EMF نیز، در فوتون های خود دارای انرژی کافی برای جداکردن یک الکترون از اتم یا مولکول نیز می باشند. تابش های غیر یونیزان EMF شامل نور، امواج منتشر شده از مایکروویو، وای فای، تلفن همراه و امواج رادیویی هستند. این امواج در دوز های پایین بی ضرر هستند.  اما در مقادیر بالا می توانند خطرناک می باشند.

 

واکنش بیولوژیکی کانال های کلسیم سلولی

امواج الکترومغناطیس در سیستم های بیولوژیکی تاثیرات مخربی را برجای می گذارند. کانال های کلسیمی ولتاژ(VGCC) که در غشای پلاسمای بیرونی همه ی سلول ها وجود دارند، نسبت به فرکانس های آلودگی امواج الکترومغناطیس غیر یونیزانEMF بسیار حساس می باشند. هر VGCC دارای ساختاری (سنسور ولتاژ) است که تغییرات الکتریکی در غشای پلاسما را تشخیص می دهد و کانال کلسیمی را باز می کند. میدان های الکترومغناطیسی کانال را از طریق سنسور ولتاژ فعال می کنند، بنابراین آنها را باز می کنند و اجازه می دهند کلسیم به سلول منتقل شود و کلسیم داخل سلولی را زیاد کنند.

 

کلسیم مازاد در سلول و خطرات آن

کلسیم اضافی داخل سلولی، باعث بسیاری از اثرات بیولوژیکی نامساعد است. افزایش یون کلسیم داخل سلولی، علامت دهی کلسیم را در سلول افزایش می دهد. همچنین باعث افزایش تولید اسید نیتریک و سوپر اکسید می شوند. در حالی که اکسید نیتروژن دارای اثرات مفیدی برای سلامتی می باشد، با افزایش کلسیم تولید سوپر اکسید را افزایش می دهد. پروکسی نیتریت حاصل این واکنش می باشد، که یک اکسید کننده استرس زای بسیار قوی است. تجزیه پروکسی نیتریت به گونه های واکنشی نیتروژن و واکنش پذیر اکسیژن (ROS) ، از جمله واکنش رادیکال آزاد هیدروکسیل است. رادیکال های آزاد هیدروکسیل، رادیکال های آزاد کربنات و رادیکال های آزاد NO2، در بروز تمام بیماری های مزمن دخالت دارند. رادیکال های آزاد هیدروکسیل DNA غشاء، پروتئین های میتوکندری و هسته ای را خراب می کنند. یک فوتون پر انرژی می تواند زنجیره ای از رادیکال های آزاد را تشکیل دهد. بنابراین تابش های غیر یونیزان EMF می توانند منجر به بروز مشکلات گفته شده شوند. نتیجه نهایی این است که شکل گیری رادیکال های آزاد ثانویه منجر به ایجاد اختلال در DNA می شوند نه تشعشع واقعی. کلسیم بیش از حد در میتوکندری باعث اختلال در عملکرد میتوکندری می شود، که اکنون می دانیم علت بیشتر بیماری های مزمن است.

 

تراکم در بافت های عصبی

بیشترین تراکم VGCC  در سیستم عصبی ما یافت می شود، بنابراین سیستم عصبی ارگانی با بیشترین حساسیت نسبت به آلودگی امواج الکترومغناطیس غیر یونیزان EMF است. همانطور که مشخص است مواجهه مزمن با آلودگی امواج الکترومغناطیس غیر یونیزان  EMF، تغییرات زیادی در ساختار نورون ها، از جمله مرگ سلول و اختلال عملکرد سیناپسی را بوجود می آورد.

 

فعالیت کلسیم در مغز

وقتی VGCC ها در مغز فعال می شوند، هورمون های عصبی و هورمون های عصبی عضلانی را آزاد می کنند. عواقب ناشی از قرار گرفتن در معرض آلودگی امواج الکترومغناطیس غیر یونیزان EMF مزمن به مغز شامل اضطراب، تحریک پذیری، عصبی بودن، افسردگی، بی خوابی، اختلالات خواب، آلزایمر و اوتیسم است. اثرات منفی آلودگی امواج الکترومغناطیس غیر یونیزان EMF برای همه افراد مضر است،  به خصوص زنان باردار، فرزندان خود را در معرض خطر ADHD و اوتیسم قرار می دهند.

 

مازاد کلسیم در سلول های قلب

قلب ارگان دیگری با بالاترین تراکم VGCCs است. در نتیجه دارای حساسیت زیادی نسبت به آلودگی امواج الکترومغناطیس غیر یونیزان EMF می باشد. این آلودگی امواج الکترومغناطیس غیر یونیزان EMF باعث ایجاد آریتمی قلبی (مرتبط با مرگ ناگهانی قلبی)، فیبریلاسیون دهلیزی، انقباضات دهلیزی پیش از موعد (PAC) و خفقان عروق  قلب، انقباضات غیر معمول قلب، تسریع ضربان قلب است. کمبود منیزیم باعث اختلال عملکرد قلبی عروقی، فعالیت بیش از حد VGCCs و نفوذ بیش از حد کلسیم از طریق گیرنده N-methyl-D-aspartate می شود که بسیار خطرناک می باشند. بنابراین جبران کمبود منیزیم بسیار مهم می باشد. پیشنهاد شده است که استفاده از مسدود کننده های کانال کلسیم ممکن است به جلوگیری از جریان کلسیم اضافی در سلول کمک کند. مسدود کننده های کانال کلسیم کانال هایی را که کلسیم را به سلول منتقل می کنند مسدود  یا مسموم می کنند. بنابراین، اگر شما در مورد قلب، مغز و سلامت باروری توجه داشته باشید، لازم است اقداماتی را در جهت کاهش امواج الکترومغناطیس غیر یونیزان EMF، انجام دهید، به ویژه در خانه و محل کار خود و جایی که اکثر وقت خود را صرف می کنید.

شرکت سلامت سینا با بهره گیری از تکنولوژی روز، همچنین با ارائه ی راهکارهای بسیار ساده به شما کمک می کند تا در برابر امواج الکترومغناطیس ایمن باشید.

https://bit.ly/2P1r00f

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد