امواج الکترومغناطیس لپ تاپ

امواج الکترومغناطیس لپ تاپ

امواج الکترومغناطیس لپ تاپ، زمانی که به بدن نزدیک هستند، بیشترین خطر برای سلامت انسان را دارند راه کارهای کاربردی موجود در این مقاله 99/99 درصد سلامت شما را دربرابر امواج الکترومغناطیس حفظ می کند.

امواج الکترومغناطیس لپ تاپ

امواج الکترومغناطیس لپ تاپ، زمانی که به بدن نزدیک هستند، بیشترین خطر را برای سلامت انسان دارند. امواج الکترومغناطیس از منابع گوناگونی منتشر می شوند که لپ تاپ یکی از منابع اصلی انتشار امواج الکترومغناطیس می باشد.

این روزها استفاده از لپ تاپ به دلیل حمل و نقل آسان و سبک وزن بودنش، جایگزین رایانه ی بزرگ رومیزی شده است. همچنین با داشتن آنتن هایی برای اتصال به اینترنت از طریق وای فای و برج های انتقال اطلاعاتی، استفاده کاربران از این نوع رایانه ها را افزایش داده است.

از مهم ترین دلایل خطرات استفاده از این دستگاه می توان به تماس مستقیم آن با بدن به هنگام کار و بازی با آن اشاره نمود. لپ تاپ ها معمولا بر روی پاها و لگن قرار داده می شوند و اتصال فیزیکی آن با بدن، صدمات بیشتری از امواج الکترومغناطیس ساطع شده از این منبع را به بار می آورد.

میدان های الکترومغناطیس لپ تاپ

میدان های الکترومغناطیس لپ تاپ سه نوع مختلف را شامل می شود که در زیر به شرح آن ها می پردازیم:

  • تابش امواج الکترومغناطیس با فرکانس های بسیار پایین(ELF): ایجاد شده توسط سیم کشی برق و تجهیزات.
  • تابش در محدوده فرکانس رادیویی(RF): ایجاد شده توسط فناوری های بی سیم مانند بلوتوث، وای فای، تلفن های بی سیم و... .
  • تابش های رادیو حرارتی: این نوع از تابش ها با افزایش درجه حرارت محسوس می شوند مانند وقتی که از یک دستگاه برای مدت زمان طولانی استفاده می شود.

خطرات ناشی از میدان الکترومغناطیس منتشر شده از لپ تاپ

امواج الکترومغناطیس ناشی از لپ تاپ در فاصله ی نزدیک باعث تکه تکه شدن DNA، تحریک پوستی و سرطان ها می شود. طبق این مطالعه نشان داده شد که استفاده 4 ساعت در روز از این دستگاه تغییرات قابل توجهی در دستگاه تولید مثل مردان مانند کاهش تعداد اسپرم و ناباروری را ایجاد می کند.

نکات ایمنی برای استفاده از لپ تاپ

با توجه به مشکلات ذکر شده برای افزایش ایمنی در برابر میدان های الکترومغناطیس لپ تاپ رعایت نکات زیر پیشنهاد می شود:

  • محدود کردن زمان: با محدود کردن ساعات کاری می توان آسیب های ناشی از جریان های الکتریکی و مغناطیسی را به حداقل رساند.
  • فضا سازی: انرژی امواج الکترومغناطیس با افزایش فاصله کاهش می یابد. ایجاد فاصله به اندازه یک قدم از لپ تاپ، می تواند 80 درصد از قدرت میدان الکترومغناطیس را کاهش دهد.
  •  جداکردن لپ تاپ از برق: هنگامی که از لپ تاپ استفاده می کنید، ارتباط آن را با برق قطع کنید. هنگام اتصال لپ تاب با برق میدان های الکترومغناطیسی ناشی از جریان الکتریکی، با قدرت 100 برابر اطراف آن ایجاد می شود.
  • استفاده از پوشش های محافظ: استفاده از پوشش های ضد امواج الکترومغناطیس که به صورت فیزیکی در زیر و یا به صورت یک صفحه به روی سطح لپ تاپ می چسبند می تواند ایمنی شما را در برابر امواج الکترومغناطیس به میزان زیادی افزایش دهد.

شرکت سلامت سینا با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا با ارائه ی محصولاتی در برابر امواج الکترومغناطیس مانند کاغذ دیواری ضد امواج الکترومغناطیس، رنگ ضد امواج و پرده ی ضد امواج، کاور ضد امواج الکترومغناطیس وای فای، منسوجات ضد امواج الکترومغناطیس و توانایی اندازه گیری آلودگی امواج الکترومغناطیس مکان های مختلف را دارد و با مشاوره تخصصی، آلودگی ناشی از امواج الکترومغناطیس را 99.99 درصد کاهش می دهد.

منابع:

https://www.thehealthyhomeeconomist.com/avoiding-emf-exposure-laptops-notebooks/

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد