اثر میدان های الکترومغناطیس بر جنین

اثر میدان های الکترومغناطیس بر جنین

اثر میدان های الکترومغناطیس بر جنین مورد بررسی قرار گرفت.سقط جنین، بیش فعالی، چاقی، اختلال رشد و... از اثر امواج الکترومغناطیس بر جنین هستند.

اثر میدان های الکترومغناطیس بر جنین

اثر میدان های الکترومغناطیس بر جنین را در این مقاله مورد بررسی قرار داده ایم، با ما همراه باشید.

 دکترDe-Kun Li  پژوهشگر ارشد در بخش تحقیقاتی Kaiser Permanente در کالیفرنیا، نشان داده است که قرار گرفتن جنین در معرض میدان های الکترومغناطیسی در رحم مادر با افزایش خطر ابتلا به چاقی در دوران کودکی مرتبط می باشد. دکتر لی در مقاله ای که در Scientific Reports قرارداده شده است می نویسد " مواجهه ی  جنین در بدن مادر با میدان های مغناطیسی در دوران بارداری ممکن است یک عامل جدید و ناشناخته ی بیماری همه گیر چاقی/ اضافه وزن در دوران کودکی در سراسر جهان باشد .

http://nanosina.com/wp-content/uploads/2018/08/Salaamate-Janin-1.jpg

" همچنین در سال 2011 نیز مقاله ای را منتشر کردند که ارتباط بین قرار گرفتن در معرض میدان مغناطیسی در دوران جنینی و شیوع آسم در کودکان را نشان می دهد. مطالعه ی چاقی مانند مطالعه ی آسم یک برنامه ی آینده نگر است که هر دو در سال 1990 شروع شدند.

http://nanosina.com/wp-content/uploads/2018/08/Salaamate-Janin-2.jpg

 دکتر لی در مطالعه ی خود میزان مواجهه­ ی زنان باردار با امواج الکترومغناطیسی در طول بارداری و ارتباط آن با سقط جنین را ارزیابی نموده است. نتایج مطالعات نشان داد که زنان بارداری که در معرض میدان هایی با شدت بیشتر از 16میلی گاوس قرار داشتند احتمال سقط جنین در آنها بالاتر است. همچنین با ارزیابی وزن این کودکان تا سن 13 سالگی اذعان داشت کودکانی که در دوران جنینی در معرض میدان های مغناطیسی بیش از 2 میلی گاوس (25/0 میکروتسلا) حداقل 10 درصد از روز (4/2ساعت) قرار داشتند، خطر ابتلا به چاقی در بین آنها در مقایسه با کسانی که در معرض میدان های 5/1 میلی گاوس یا کمتر قرار داشتند، نزدیک به دوبرابر افزایش یافته است.

این نتیجه از نظر آماری مهم و معنی دار است. همچنین با کنترل دقیق این کودکان که تا 11سال، خطر ابتلا به آسم برای گروه های مختلف از سه برابر تا 6 برابر افزایش پیدا کرده است.

اثر میدان های الکترومغناطیس بر جنین توسط یک تیم تحقیقاتی در دانشکده ی پزشکی دانشگاه Yale به رهبری  Hugh Taylor نشان داد که موش هایی که در دوران جنینی در معرض میدان های با فرکانس بالای ناشی از تلفن های همراه قرار داشتند در دوران بزرگسالی دچار مشکلات عصبی و رفتاری می شوند.

دکتر لی عنوان کرده اند که " ما نباید به هیچ عنوان اثرات جدی باالقوه ی مواجهه با امواج الکترومغناطیسی را نادیده بگیریم."

در حال حاضر، چاقی مشکل حدود یک پنجم از کودکان آمریکایی و آسم شایع ترین بیماری مزمن دوران کودکی در بین آن هایی است که در دوران جنینی در معرض تابش امواج الکترومغناطیسی قرار داشته اند. اثر میدان های الکترومغناطیس بر جنین در حال بررسی های بیشتر توسط دانشمندان در سراسر دنیا است.

 منابع:   

 http://yon.ir/wKGvn

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد