رنگ ضد امواج الکترو مغناطیس – بخش 7

رنگ ضد امواج الکترو مغناطیس – بخش 7

امروزه با افزایش چشمگیر میدان های الکترومغناطیس، اجتناب از آن ها تقریبا غیر ممکن می باشد. میدان های الکترومغناطیس علاوه بر تاثیر بروی لوازم فنی، بر تمام سیستم بیولوژیکی انسان نیز تاثیر گذار هستند.اثرات بیولوژیک به نوع، شدت و فرکانس این تابش ها وابسته است.

 

رنگ ضد امواج الکترو مغناطیس – بخش 7

امروزه با افزایش چشمگیر میدان های الکترومغناطیس، اجتناب از آن ها تقریبا غیر ممکن می باشد. میدان های الکترومغناطیس علاوه بر تاثیر بروی لوازم فنی، بر تمام سیستم بیولوژیکی انسان نیز تاثیر گذار هستند. اثرات بیولوژیک به نوع، شدت و فرکانس این تابش ها وابسته است. از این رو توسعه مواد و تکنولوژی  در برابر مضرات امواج الکترومغناطیس رو به فزونی می باشد. استفاده از رنگ های ضد امواج الکترومغناطیس از جمله مواد مورد استفاده در برابر امواج الکترومغناطیس می باشد.

 

امواج الکترومغناطیس و نفوذ آن ها به ساختمان

امواج الکترومغناطیس توسط دکل های مخابراتی، تلفن همراه و… مجاور ساختمان ها، وارد آن ها می شوند. نفوذ امواج الکترومغناطیس از خارج به داخل  ساختمان، در استفاده از رنگ های ضد امواج کاهش پیدا می کنند. امواج الکتریکی و مغناطیسی در برخورد با پوشش روی دیوار خنثی می شوند.

 

بار الکتریکی رنگ ضد امواج الکترومغناطیس

بار الکتریکی امواج الکترومغناطیس در برخورد با رنگ پوششی حفظ می شود. امواج الکترومغناطیس در برخورد با پوشش، بارشان به سطح رنگ پوششی روی دیوارها منتقل می شود. میزان بار الکتریکی در سطح پوششی ثابت باقی می ماند.

 

ترکیبات اولیه رنگ ضد امواج الکترومغناطیس

میدان های مغناطیس با میزان شدت های متفاوتی در اطراف ساختمان ها وجود دارند. استفاده از رنگ ها در نمای بیرونی و داخلی ساختمان، باعث کاهش نفوذ این امواج  و سلامت بیشتر انسان می شود. موادی از قبیل کربن ها در ساخت رنگ های ضد امواج استفاده می شوند.

 

ویژگی های منحصر به فرد رنگ ضد امواج

از ویژگی های قابل توجه استفاده از رنگ های ضد امواج  استفاده آسان از آن ها می باشد. سطوح با مواد مختلف از جمله چوب، فلز، بتن و… قابل پوشش دهی با این رنگ ها می باشند.  همچنین با توجه به نوع عملکردی که دارند دارای هزینه ای پایین می باشد. رنگ ضد امواج الکترومغناطیس، در ایران تولید می شود. با توجه به مضرات امواج الکترومغناطیس استفاده از این رنگ ها در منازل مسکونی، اداری، تجاری رو به فزونی می باشد. همچنین برای کمتر شدن تاثیر امواج الکترومغناطیس و ایمنی بیشتر در برابر این امواج، استفاده از محصولات دیگری مانند کاغذ دیواری، پرچسب های ضد امواج و… پیشنهاد می شود.

 

Zbojovský, Ján, et al. "Influence of shielding paint on the combination of building materials for evaulation of shielding effectiveness." 2018 19th International Scientific Conference on Electric Power Engineering (EPE). IEEE, 2018.

Guiol, Eric. "Electro-magnetic shielding." U.S. Patent No. 4,871,883. 3 Oct. 1989.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد