شیلدینگ امواج الکترومغناطیس – 3

شیلدینگ امواج الکترومغناطیس – 3

شیلدینگ امواج الکترومغناطیسی از آن جهت حائز اهمیت است که امواج الکترومغناطیسی حتی در سطوح کم می توانند منجر به ایجاد اختلال در خواب شوند. همچنین مواجهه بلند مدت با این امواج می تواند باعث افزایش روند توسعه و شیوع بیماری های گوناگون شود.

 

شیلدینگ امواج الکترومغناطیس – 3

شیلدینگ امواج الکترومغناطیس در اتاق خواب در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. در مقاله قبل پیرامون شیلدینگ امواج الکترومغناطیسی در ساختمان مطالبی مطرح شد.

 

شیلدینگ امواج الکترومغناطیس در اتاق خواب

شیلدینگ امواج الکترومغناطیسی از آن جهت حائز اهمیت است که امواج الکترومغناطیسی حتی در سطوح کم می توانند منجر به ایجاد اختلال در خواب شوند. همچنین مواجهه بلند مدت با این امواج می تواند باعث افزایش روند توسعه و شیوع بیماری های گوناگون شود. لذا اتاق خواب باید عاری از آلودگی امواج الکترومغناطیسی باشد.

انجمن بیولوژی و اکولوژی امریکا در راهنمای ارزیابی ساختمان SBM 2015 اعلام کرده است که سطوح امواج الکترومغناطیسی بیشتر از 1000 میکروات بر متر مربع بسیار مخاطره آفرین است. لذا نیاز به اجرای شیلدینگ امواج الکترومغناطیسی دارد. برای این امر ابتدا لازم است منابع امواج داخل اتاق خواب مدیریت شود. مودم وای فای، تلفن بی سیم باید از اتاق خواب خارج شوند. لوازم برقی باید در زمانی که استفاده نمی شوند و به هنگام شب از پریز جدا شده و حتی المقدور خارج از اتاق خواب باشند. چرا که حتی در حالت خاموش می توانند میدان های الکتریکی مزاحم ایجاد کنند. تخت خواب نباید در کنار پریز قرار بگیرد. همچنین لازم است از قرار دادن تلفن همراه کنار بدن خودداری شود. دستگاه های مانیتور کودک نیز باید از اتاق خواب خارج شوند.

 

مراحل شیلدینگ امواج الکترومغناطیسی

پس از بررسی شدت، جهت ورود امواج و منابع آن؛ لازم است روش و محصولات مورد نیاز توسط کارشناس شیلدینگ امواج الکترومغناطیسی بسته به شرایط تعیین شود.

  • رنگ و کاغذ دیواری ضد امواج الکترومغناطیس MyShield می تواند برای دیوارها مورد استفاده قرار گیرد.

  • برچسب شیشه و پرده ضد امواج الکترومغناطیس MyShield می تواند به منظور شیلدینگ امواج الکترومغناطیس نفوذی از طریق پنجره ها استفاده شود.

برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

شایان ذکر است به منظور جلوگیری از نشت امواج، ایمن سازی باید به صورت دقیق صورت بگیرد. در صورت نیاز به شیلدینگ کامل در برابر امواج الکترومغناطیسی لازم است یک محفظه کاملا رسانا با استفاده از ایمن سازی دیواره های اتاق ایجاد شود. سایر محصولاتی چون پشه بند و کالای خواب ضد امواج الکترومغناطیسی MyShield به منظور شیلدینگ امواج الکترومغناطیسی می تواند در اتاق خواب مورد استفاده قرار گیرید.

میزان شیلدینگ امواج الکترومغناطیسی

سوال: کدام نواحی نیاز به شیلدینگ امواج الکترومغناطیسی دارد؟

        چه مساحتی از سطوح نیاز به شیلدینگ امواج الکترومغناطیسی دارد؟

 شیلدینگ امواج الکترومغناطیسی باید محافظی بین فرد و منابع امواج ایجاد کند. شکل 1 را در نظر بگیرید. ایمن سازی دیوار جانبی (دیوار آبی رنگ) می تواند میزان آلودگی ناشی از امواج الکترومغناطیسی منابع خارجی را تا حدودی کاهش دهد اما صفر نمی کند.

شکل 1

همانطور که در شکل 2 مشخص است، هر چه سطوح بیشتری شیلد شود میزان نفوذ امواج به داخل بیشتر کاهش می یابد.

     

شکل 2

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک امواج تماس حاصل نمایید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد