آلودگی امواج الکترومغناطیس و تاثیرات آن بر عملکرد حافظه

آلودگی امواج الکترومغناطیس و تاثیرات آن بر عملکرد حافظه

آلودگی امواج الکترومغناطیس باعث ایجاد اختلال در فعالیت سلول های عصبی مغز می شود. سلول های مغزی باید اطلاعات دریافتی را بصورت کامل به سلول های مجاورشان منتقل کنند.

 

آلودگی امواج الکترومغناطیس و تاثیرات آن بر عملکرد حافظه

آلودگی امواج الکترومغناطیس باعث ایجاد اختلال در فعالیت سلول های عصبی مغز می شود. سلول های مغزی باید اطلاعات دریافتی را بصورت کامل به سلول های مجاورشان منتقل کنند. حافظه بصورت یک شبکه است که با پروتئین فعال میکروتوبول موجود در سلول های عصبی کار می کند. آلودگی امواج الکترومغناطیس باعث می شوند که انتقال اطلاعات توسط این پروتئین مختل شود و اطلاعات به سلول بعدی نرسد. عملکرد حافظه بصورت شبکه ای می باشد، اختلال وارد شده در یک قسمت، باعث بروز اختلال در عملکرد کل حافظه می شود.

جذب امواج الکترومغناطیس، به دلیل فاصله ی کم تلفن همراه از سر اتفاق می افتد. اثرات مخرب این آلودگی ها توسط نوار مغزی (EEG) بررسی شده است. نوار مغزی دارای چهار باند فرکانسی مختلف است: تتا (4-8 هرتز)، آلفا (8-12 هرتز)، بتا(14-30 هرتز) و گاما حدود 40 هرتز.

سلول های عصبی مغز در محدوده ی 12-8 گیگا هرتز پاسخ می دهند. امواج تلفن همراه در محدوده فرکانس 12-4 هرتز نوسانات الکتریکی مغز را تحت تاثیر قرار می دهند. قرار گرفتن در معرض فرکانس های مختلف بر روی عملکرد حافظه اثرات متفاوتی از خود نشان می دهد. آلودگی امواج الکترومغناطیس در محدوده ی 6-4 هرتز، واکنش حافظه را کاهش داد.

قرار گرفتن در محدوده آلفا بیشترین واکنش های مغز را در اختلال عملکرد حافظه از خود نشان می دهد. در نتیجه قرار گیری در معرض آلودگی امواج الکترومغناطیسی ناشی از تلفن همراه، نوسانات عصبی مرتبط با حافظه را دچار اختلال می کند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد