دفع امواج الکترومغناطیس مُضر وای فای

دفع امواج الکترومغناطیس مُضر وای فای

استفاده از وای فای جز جدایی ناپذیر از زندگی روزمره انسان ها شده است. امواج الکترومغناطیس ساطع شده از وای فای در مواجهه طولانی مدت، سلامت انسان ها را به خطر می اندازد.

دفع امواج الکترومغناطیس مُضر وای فای

امواج الکترومغناطیس، امروزه از طریق وای فای نیز در بیشتر فضای اطراف ما مانند خانه، محیط کار، بیمارستان ها، مدارس، مکان های تفریحی و… وجود دارد. استفاده از وای فای جز جدایی ناپذیر از زندگی روزمره انسان ها شده است. امواج الکترومغناطیس ساطع شده از وای فای در مواجهه طولانی مدت، سلامت انسان ها را به خطر می اندازد.

 

امواج الکترومغناطیس وای فای و بیماری های ناشی از آن

امواج الکترومغناطیس از جنس حواس پنج گانه نیستند، بنابراین توجه انسان به آن ها بسیار پایین است. امواج الکترومغناطیس دارای تابش های غیر یونیزان ناشی از منابع متعددی مانند برج های تلفن همراه، لپ تاپ، لوازم برقی، وای فای  و… در زندگی روزمره انسان ها هستند. این امواج توانایی عبور از تمام موانع را دارند.  امواج الکترومغناطیس می توانند موجب علائم مزمن مانند سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و… در زندگی روزانه انسان ها شوند. امواج الکترومغناطیس همچنین در بروز بیماری هایی مانند ناباروری زنان، ایجاد اختلال در رشد سلول ها، وارد کردن خطرات جدی به مغز کودکان، بی خوابی و…. موثر هستند.

 

عوامل موثر در بروز مشکلات ناشی از امواج وای فای 

امواج الکترومغناطیس وای فای، در فرکانس پایین منتشر می شوند. این امواج بطور بالقوه برای انسان خطرناک هستند. عواملی نظیر سن افراد، مدت زمان تماس با اشعه، سلامت اولیه افراد و … بطور قابل ملاحظه ای در بروز مشکلات  ناشی از امواج موثر هستند.

 

امواج الکترومغناطیس وای فای و مسیریاب ها

استفاده از مسیریاب جدید در مودم ها که قابلیت کاهش فرکانس و انتقال امواج الکترومغناطیس را دارد. استفاده از این تکنولوژی می تواند قدرت امواج را تا 20 بار نسبت به مقدار اولیه  خود کاهش دهد.

 

امواج الکترومغناطیس و کاور وای فای

امواج الکترومغناطیس ناشی از وای فای با استفاده از کاورهای وای فای دارای الیاف نقره تا 95 درصد کاهش می یابند. امواج الکترومغناطیس توسط الیاف نقره موجود در کاور وای فای دفع می شوند. این الیاف قابلیت انعکاس امواج را دارند، در نتیجه از تابش و پخش امواج الکترومغناطیس در فضا جلوگیری می کنند. البته بسته به نوع مسیریاب مورد استفاده در مودم ها نیز، این مقدار بین 10 تا 20 درصد متغییر می شود. از دیگر ویژگی های این پوشش ها استفاده آسان و راحت برای تمامی مودم ها در سایز های مختلف می باشد.

 

استفاده از کابل های اتصال شبکه ای

امواج الکترومغناطیس از طریق کابل اتصال اینترنت دارای پراکندگی کمتری در محیط است. استفاده از این کابل ها یکی از روش های جایگزین وایرلس می باشد. این یک روش سخت افزاری محسوب می شود که روشی با  محافظت بیشتر، سریع و مطمئن برای اتصال به اینترنت است. همچنین امواج الکترومغناطیس از این طریق دارای پراکندگی کمتری در محیط می باشند.

 

قرار گیری در معرض یون های مثبت

امواج الکترومغناطیسی ناشی از وای فای، یون های منفی در بدن را افزایش می دهد. قرار گرفتن در معرض تولید کننده ی یون های مثبت می تواند اثرات و خطرات ناشی از وای فای را به مراتب کاهش دهد. ارتباط با زمین و طبیعت از این نوع منابع بشمار می آیند.

 

راهکار های پیشنهادی برای کاهش خطرات وای فای

استفاده از کاور وای فای با عملکرد فوق العاده ای که دارد، باعث کاهش خطرات ناشی از امواج الکترومغناطیس وای فای می شود. با توجه به هزینه ی پایین این کاور و کارایی فوق العاده ی آن، استفاده از این محصول مورد پیشنهاد بسیاری از محققین است. همچنین رعایت فاصله ایمن از منبع وای فای بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ایجاد فاصله حداقل یک متر و نیمی منبع وای فای تا گیرنده(لپ تاپ، موبایل و…) است. البته طبق مطالعات اخیر فاصله ی مشخصی تعریف نشده ولی، هر چه انسان از منبع تابش دور تر باشد، از عوارض ناشی از امواج کاسته می شود. با افزایش بیماری های ناشی از امواج الکترومغناطیس بسیاری از مراکز آموزشی، بخش های دولتی و… استفاده از وای فای را محدود کرده اند. خاموش کردن دستگاه وای فای به هنگام شب، همچنین استفاده از آن فقط در زمان های مورد نیاز از جمله روش های کاهش عوارض امواج الکترومغناطیس وای فای محسوب می شود.

 

www.electricsense.com  

www.smartmeterguard.com

https://techwellness.com

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد